Miernik Lakieru

Miernik grubości lakieru (czujnik lakieru) to urządzenie, jest niezwykle przydatne zarówno w warsztatach samochodowych jak i dla posiadaczy własnych czterech kółek.

Miernik lakieru Prodig Tech jest w stanie precyzyjnie oceniać, czy lakier pokrywający samochód, jest odpowiedniej grubości oraz, czy zamiast niego przypadkiem na samochodzie nie znajduje się szpachla.
Czujniki lakieru sprawdzą stan Twojego lakieru na płycie stalowej, stalowej ocynkowanej i aluminiowej.

Nasza firma oferuje miernik lakieru zarówno dla amatora, który jest wygodny i prosty w użyciu oraz posiada gwarancję na dwa lata. Do dodatkowych zalet gdy kupisz miernik grubości lakieru na naszej stronie należy dołączenie przez nas: etui w zestawie, możliwość ustawienia rozdzielczości pomiaru oraz wyposażenie miernika w sondę na przewodzie.

Mierniki lakieru produkowane przez nas wyróżniają się dużą wytrzymałością oraz precyzyjnym wykonaniem i wysoką jakością użytych materiałów.

Dokonaj pomiaru grubości warstwy lakieru - czujniki lakieru Prodig - miernik lakieru

Miernik lakieru – zastosowanie

Zakup używanego pojazdu zawsze wiąże się z pewną dozą niepewności. Wiadomo, że auta szpachlowane i podwójnie malowane mają wartość mniejszą niż te, które nigdy takich poprawek nie przechodziły. Kupić bezwypadkowy samochód nie jest dzisiaj łatwo – niemal każdy sprzedawca chce uzyskać jak najwyższą cenę sprzedaży, a tym samym stara się ukryć nie tylko drobne mankament pojazdu, ale i poważne naprawy blacharskie. Jak rozpoznać, że dany samochód, bądź jego ewentualne części były powtórnie malowane?

Stosując miernik lakieru w celu sprawdzenia grubości powłoki lakierniczej, możemy wyeliminować ryzyko, że przepłacimy za samochód lub kupimy kota w worku. Możemy bezpośrednio przy oględzinach samochodu wyciągnąć sprzęt i sprawdzić miejsca, które budzą nasze zastrzeżenia. Przyłóż urządzenie do podejrzanego miejsca – czujniki lakieru zrobią resztę.

Tego rodzaju narzędzie okaże się niezastąpione przy ocenie stanu lakieru, jak również może być pomocne przy sprawdzaniu, czy samochód przechodził jakieś naprawy blacharsko-lakiernicze.

Miernik grubości lakieru z sondą na przewodzie i sondą wbudowaną.

Jeżeli chodzi o mierniki z sondą, to znacznie bardziej wygodniejsze w użyciu są te, w których sonda umieszczona jest na przewodzie. Ułatwiają one pomiar lakieru, czyli stabilne trzymanie urządzenia w jednej ręce a w drugiej równomierny docisk sondy do miejsca pomiarowego. Kolejną zaletą mierników z sondą umieszczoną na przewodzie jest łatwa dostępność do każdego miejsca (przewód jest bardzo elastyczny). Taki rodzaj mierników jest częściej wybierany przez naszych klientów.
Mierniki posiadające wbudowaną sondę służą zazwyczaj do pomiarów dużych obszarów. Ze względu, że takie mierniki są jedną bryłą prawidłowy pomiar mniej dostępnych miejsc jest bardzo utrudniony.

Najlepszym pod względem jakościowym wyjściem, byłoby więc zaopatrzenie się w miernik/tester elektryczny z sondą na przewodzie. Jednak trzeba się liczyć z tym, że jego koszt będzie większy, niż w przypadku miernika magnetycznego z wbudowaną sondą. 

Zalety mierników lakieru

#1

Nasze mierniki są posiadają najlepsze możliwe sondy, dlatego są precyzyjne i dokładne

#2

Charakteryzują się szerokim zakresem pomiarowym.

#3

Są proste w użyciu i wiele modeli ma możliwość zapisu przeprowadzonych pomiarów.

#4

Każdy z mierników ma czytelny i podświetlany ekran, a w zależności od serii dodatkowe funkcje.

#5

Stawiamy na wysoką jakość, dlatego nasze mierniki są profesjonalnie wykonane z ogromną dbałością o solidność materiałów.

#6

Nasze mierniki grubości lakieru nie zawodzą – Prodig-Tech to pewność działania i gwarancji rzetelnego wyniku.

Stosując tester lakieru GL naszej produkcji już nigdy nie będziesz musiał się martwić, czy masz do czynienia z autem powypadkowym lub czy kiedykolwiek uczestniczyło w kolizji. Pomiaru możesz dokonywać na różnych powierzchniach i zawsze masz pewność, że wynik jest wiarygodny. Wbudowana sonda w czujnik jest pewnością najwyższej technologii i precyzji wykonania.

Pomiar grubości lakieru miernikiem – jak i gdzie?

Dokonując pomiaru nie możemy ograniczać się tylko do jednego miejsca. Grubość lakieru warto sprawdzić na każdej części nadwozia. Wyniki pomiędzy poszczególnymi badaniami nie powinny różnić się o więcej niż 30 um. Badając powłokę dachu, możemy ją potraktować jako powierzchnię wzorcową. Wynika to z faktu, że ta część auta ulega uszkodzeniom najrzadziej. Jeśli jednak wykryjemy na dachu ślady tzw. „szpachli” to znak, że samochód uległ poważnemu wypadkowi.
Precyzyjny pomiar - miernik (tester) grubości lakieru

Największą uwagę w czasie wykonywanie pomiaru powinniśmy zwrócić na błotniki, w szczególności tylne, ponieważ właśnie te elementy ulegają uszkodzeniom najczęściej.

Oprócz dachu i błotników pomiary powinny objąć także pokrywę silnika, kielichy amortyzatorów, słupki zewnętrzne a także słupki i progi wewnętrzne. Przy każdym z tych elementów nie powinniśmy się ograniczać tylko do jednego pomiaru. W przypadku pokrywy silnika możemy ich zrobić nawet kilkanaście.

Warto również dokonać pomiaru pola w okolicach numeru VIN. Wykrycie szpachli poprzez czujnik grubości lakieru w tym miejscu może oznaczać, że numer został przespawany z innego auta. To z kolei może oznaczać wątpliwą przeszłość pojazdu (kradzież).

Warto zaznaczyć, że miernik lakieru jest urządzeniem wykorzystywanym nie tylko przez „laików”, ale także przez doświadczonych mechaników samochodowych. Ludzkie oko nie zawsze jest w stanie dostrzec pewne defekty auta. Miernik/Tester lakieru może nam powiedzieć o wiele więcej o przeszłości wybranego modelu. A tym samym może pomóc w podjęciu decyzji o zakupie auta.

Miernik/tester Prodig-Tech bardzo precyzyjnie ocenia grubość warstwy lakieru na karoserii samochodu i jest wręcz niezbędne podczas zakupu samochodu. Chcesz przecież wiedzieć, czy sprzedający nie robi Cię w przysłowiowego „konia” wmawiając Ci, że samochód nigdy nie był szpachlowany.

Miernik/tester lakieru GL rozwiąże sprawę, bo niestety ludzka uczciwość w tym względzie bywa różna. Jeżeli pomiar wykonany na dachu będzie o przynajmniej 40% niższy od tego dokonanego na innych częściach karoserii, masz pewność, że stoi przed Tobą wybitnie szpachlowane auto. Jeżeli jednak pomiary nie różnią się znacząco, całe nadwozie pokryte jest jednolitą warstwą farby.

Miernik grubości lakieru składa się z sondy i elektronicznego testera, który wskazuje uzyskany wynik, a ten jest niezwykle dokładny więc nie ma mowy, że nieuczciwy sprzedający wciśnie Ci szpachlowany samochód w cenie bezkolizyjnego.

Zakres działania miernika lakieru – interpretacja wyników

Nasze mierniki działają precyzyjną dokładnością, rozdzielczość pomiaru to 1 µm, tak więc jeśli na twoim mierniku ukaże się wartość:
– zakres pomiarowy od 0 do 70 µm może oznaczać, że powłoka lakieru na pojeździe została spolerowana.
– zakres pomiarowy od 70 do 170 µm sugeruje nam, że powłoka, którą zbadaliśmy jest w stanie fabrycznym, czyli lakier jest prawidłowy.
– zakres pomiarowy od 170 do 300 µm, te wartości oznaczają, że dany element był ponownie lakierowany.
– zakres pomiarowy od 300 do 500 µm sugeruje naprawę blacharską.
– zakres pomiarowy powyżej 500 µm oznacza naprawę blacharską, przy której użyta została masa szpachlowa.

Dowiedz się więcej o miernikach grubości lakieru - Asystent Pomiaru
Mierniki lakieru z sondą na przewodzie - wynik na obudowie miernika, w drugiej sondę pomiarową

Jakie są różnice pomiędzy seriami mierników firmy Prodig-tech?

  • Seria Standard – Podstawowe funkcje, mały ekran LCD (poza GL-mini, który posiada 7 segmentowy LED.
  • Seria Super Plus – Takie mierniki lakieru posiadają funkcje „ASYSTENT POMIARU®, czyli sygnalizacja dźwiękowa oraz dioda led, która przy pomiarze ułatwia nam rozpoznanie co się działo z lakierem (jeśli nie świeci to lakier prawidłowy, jeśli pulsuje oznacza to, że jest druga warstwa lakieru, gdy dioda ciągle świeci oznacza to, że na elemencie jest szpachla lub kilka warstw lakieru). Jest to ułatwienie, gdyż osoby używające miernika często nie wiedzą co oznaczają wartości, które pokazuje miernik/tester.
  • Seria Premium – Taki miernik/tester lakieru GL PRO charakteryzuje się dodatkowymi opcjami poprawiającymi komfort oraz precyzje użycia, np. poprawiona budowa sondy czy też zniwelowanie wpływu drgania ręki na pomiar (Miernik grubości lakieru GL-8S)
  • Seria Profesjonalna – Miernik lakieru z serii PRO (GL-PRO) charakteryzuje się szeregiem dodatkowych funkcji. Posiada nowoczesny 32 bitowy procesor oraz sondę zakończoną tzw. kulką. Cechuje się 100% dokładnością oraz bardzo szybkim czasem pomiaru. Seria PRO-FAZ w dodatku rozpoznaje, czy blacha stalowa jest pokryta warstwą cynku (stal ocynkowana) co zadowala najbardziej wymagających użytkowników, przykładami mierników z serii profesjonalnej są GL-PRO-2/GL-PRO-2-FAZ.
  • Seria Smart – Miernik/tester posiada opcje sparowania za pomocą Bluetooth z twoim telefonem oraz obsługę miernika z aplikacją GL-SMART, która po zakończonym badaniu samochodu zrobi pełny dokładny raport.

    Najczęściej zadawane pytania o mierniki lakieru

    Gdzie kupić miernik lakieru GL?

    Oferujemy sprzedaż internetową swoich mierników lakieru GL. Posiadamy kilka stron internetowych, na których jest opcja złożenia zamówienia na wybrany przez Ciebie miernik lakieru GL, są nimi:

    mierniki-lakieru.pl/sklep/
    prodig-tech.pl
    mierniki-lakieru.pl

    Jak prawidłowo używać miernika Prodig-Tech?

    Najważniejszą kwestią przed użyciem go np. przy zakupie nowego auta, jest odpowiednia kalibracja miernika poprzez odpowiednią płytkę dołączoną do zestawu. Po odpowiedniej kalibracji możemy użyć miernika grubości lakieru GL. Chcąc wykonać pomiar pamiętaj aby oczyścić badaną powierzchnię, ponieważ na brudnej powierzchni na mierniku zobaczymy odchylenie od prawidłowej wartości, którą zakłóca brud. 

    Czy tester lakieru GL po kupnie ma gwarancje?

    Tak, firma PRODIG-TECH przyznaje gwarancje na miernik lakieru niezależnie od serii, jest to zazwyczaj 24 miesiące. Oczywiście gwarancja jest udzielana po ukazaniu dowodu zakupu.

    Jaki miernik lakieru będzie dla mnie najlepszy?

    Wszystko jest zależne od twojego budżetu. Zdecydowanie zalecamy kupno miernika lakieru GL z serii profesjonalnej (GL-PRO) lub miernik/tester lakieru GL, które posiadają głowicę pomiarową zawieszoną na przewodzie z jakiejkolwiek serii, które umożliwiają szybkie, precyzyjne wykonanie pomiarów grubości lakieru wykonywane na blachach stalowych i aluminium w nawet trudno dostępnym miejscu. Dodatkowo warto skusić się na miernik, który posiada pamięć pomiarów, jak można się domyślić, to pamięć pomiarów po prostu zapisuje nam wyniki badanej powierzchni oraz funkcje Asystent Pomiaru, która w szybki sposób za pomocą diody led może pokazać jaki jest stan lakieru.

    Jakie sondy mają mierniki grubości lakieru GL firmy Prodig-Tech?

    Mierniki grubości lakieru, oferowane przez tą firmę posiadają sondy wbudowane w miernik/tester oraz takie w których jest sonda na przewodzie. Sama sonda może mieć dwie budowy, wyróżniamy płaską sondę oraz sondę kulkową. Jaki miernik lakieru jest najlepszy? Taki, który posiada sondę kulkową na przewodzie – pozwoli ona sprawdzić dosłownie każdy element niezależnie od jego kształtu.

    Czy umożliwiamy wypożyczenie miernika lakieru?

    Nie, nasza firma oferuje tylko sprzedaż mierników. Rozumiemy, że zakup pojazdu to nie częsty przypadek, lecz warto mieć taki miernik na wyłączność, szczególnie gdy miernik kosztuje 150-300zł, a samochód 15000-150000zł i jest to nagła okazja, wtedy ubieganie się u kogoś o pożyczenie/wypożyczenie trwa kilka dni, a wtedy pojazd, może zostać kupiony przez kogoś innego.